.ac Bestandsextensie
Bestandstype1 Autoconf Script
Ontwikkelaar | N/A |
Categorie | Uitvoerbare bestanden |
Formaat | N/A |
Wat is AC file?
Automatisch configuratiescript geproduceerd door GNU Autoconf; configureert automatisch softwarebroncodepakketten om zich aan te passen aan verschillende soorten Posix-achtige systemen; gemaakt door een softwarepakket te testen voor elke functie die het programma nodig kan hebben om een specifiek systeem uit te voeren; Autoconf bouwt vervolgens een lijst met systeemfuncties die het pakket vereist.
Autoconf-scripts hebben meestal de naam "configure.ac." Het automatische configuratiescript wordt gemaakt door het preprocessor-programma m4 uit te voeren met het configure.ac-bestand als invoer.
Bestandstype2 AC3D 3D Definition File
Ontwikkelaar | Inivis |
Categorie | Spelbestanden |
Formaat | Text |
.AC optienummer2
Een AC-bestand bevat informatie over het uiterlijk van een a-3D-model in AC3D-indeling. Het slaat verschillende uiterlijkinformatie op, zoals mazen, structuurpaden, UV-toewijzingen en materiaaldefinities. AC-bestanden worden meestal gemaakt door AC3D, een applicatie die wordt gebruikt om 3D-modellen voor games, vluchtsimulatie en virtual reality te maken.
Hoewel AC3D een populair programma is voor het maken van AC-bestanden, worden de bestanden het meest gebruikt door de X-Plane en FlightGear simulators. AC-bestanden kunnen zelfs worden gebruikt om X-Plane .OBJ -bestanden te maken in AC3D en de X-Plane-plug-in te gebruiken om te exporteren naar de X-Plane OBJ-indeling.
Omdat AC-bestanden worden opgeslagen in platte tekst, u kunt ze openen en wijzigen met behulp van een teksteditor. Als u een wisselbestand met een teksteditor wilt openen, moet u de bestandsextensie .AC mogelijk wijzigen in .txt. Na het bekijken of opslaan van wijzigingen in het bestand, wijzigt u de bestandsextensie terug naar .ac.
OPMERKING: AC-bestanden die door FlightGear worden gebruikt, gaan vaak gepaard met een .XML -bestand, dat informatie bevat die het object animeert of landschap in het spel.