.een Bestandsextensie
Bestandstype 1Bronengine gecompileerd AI Nodegraph-bestand
De ontwikkelaar | Klep |
Categorie | Spelbestanden |
Formaat | NB |
Wat is een AIN-bestand?
Spelgegevensbestand gebruikt door games ontwikkeld met Source, een first-person shooter (FPS) game-engine ontwikkeld door Valve; slaat een navigatiegaas op, bestaande uit punten en verbonden lijnen die potentiële doorgangspaden vormen voor kunstmatige intelligentie (AI), niet-spelerkarakters (NPC) of "bots"; gebruikt voor realtime navigatie en beweging voor AI-computerspelers.
De originele knooppuntgrafiek wordt gemaakt met behulp van de Level Designer-component van de Source Engine SDK, die de Valve Hammer Editor wordt genoemd. Als je klaar bent, wordt er automatisch een AIN-bestand samengesteld door de Source-engine wanneer het spel wordt geladen. Het gecompileerde AIN-bestand wordt opgeslagen in de map \maps\graphs\ van de game-installatiemap.
OPMERKING: De Valve-bronengine wordt gebruikt voor games als Half Life 2 en Team Fortress 2.
Dakramen en raamkozijnen |
|
Bestandstype 2AIN Gecomprimeerd bestandsarchief
De ontwikkelaar | NB |
Categorie | Gecomprimeerde bestanden |
Formaat | NB |
.AIN-optie nummer 2
Bestand of groep bestanden gecomprimeerd met AIN-compressiesoftware; AIN was een shareware-archiveringsprogramma dat in de jaren negentig beschikbaar was voor MS-DOS.
Dakramen en raamkozijnen |
|