.b Bestandsextensie
Bestandstype 1Grand Theft Auto 3 opgeslagen spelbestand
De ontwikkelaar | Rockstar Games |
Categorie | Spelbestanden |
Formaat | binair |
Wat is een B-bestand?
Een B-bestand is een opslagbestand gemaakt door Grand Theft Auto III (GTA3), een op auto's gebaseerd actiespel. Het slaat spelinformatie op, zodat het spel later vanaf het opslagpunt kan worden hervat. B-bestanden worden gebruikt door verschillende edities van GTA3, waaronder Vice City en San Andreas.
GTA3-opslaggames worden standaard opgeslagen in een submap in de map Mijn documenten. GTA3: San Andreas slaat bijvoorbeeld "B"-bestanden op in de volgende map:
C:\Documenten en instellingen\[gebruikersnaam]\Mijn documenten\GTA San Andreas User Files\
GTASAsf2.b - De naam van een GTA3-savegame in de tweede gameslot. GTA3 B-bestanden volgen de naamgevingsconventie van speltitel, "sf" en spelslotnummer.
Bestandstype 2BuRg3r-definitiebestand
De ontwikkelaar | Het BuRg3r-team |
Categorie | Ontwikkelaarsbestanden |
Formaat | Tekst |
.B alternatief nummer 2
Broncodebestand geschreven in BuRg3r, een programmeertaal die wordt gebruikt om games te maken die draaien op de BuRg3r-game-engine van Fluffy Smoke Entertainment; fungeert als een headerbestand en lijkt op een .H bestand in C en C++; bevat variabele declaraties en kan worden opgenomen in .KOOI BuRg3r-bronbestanden.
OPMERKING: Het BuRg3r-team stond voorheen bekend als Fluffy Smoke Entertainment.
Bestandstype 3BASIC-bronbestand
De ontwikkelaar | NB |
Categorie | Ontwikkelaarsbestanden |
Formaat | NB |
.B alternatief nummer 3
Programmeerbestand met de broncode geschreven in de BASIC-programmeertaal; kan een BASIC-programma bevatten of kan functies bevatten waarnaar wordt verwezen door andere BASIC-projectbestanden.
BASIC-bronbestanden gebruiken ook de extensie .BAS .
Dakramen en raamkozijnen |
|