.kv6 Bestandsextensie
Bestandstype Ken's Voxlap 6 Model File
Ontwikkelaar | Ken Silverman |
Categorie | Spelbestanden |
Formaat | Binary |
.KV6 optienummer
Een KV6-bestand is een Ken Silverman versie 6-modelbestand dat ook bekend staat als Ken's Voxlap 6 (KV6) en wordt gebruikt door games met de Voxlap-engine. Het bevat model- en textuurinformatie voor game-objecten, zoals wapens en lichaamsdelen.
Ken Silverman is een spelprogrammeur die de Build-engine schreef in de jaren 1990, die werd gebruikt in verschillende spellen, met name Duke Nukem 3D. Hij begon in 2000 met de ontwikkeling van de Voxlap-motor en bracht de broncode van de motor in 2005 uit. De naam Voxlap komt van "voxel", wat de combinatie is van "volume" en "pixel" (of "element") en is een waarde op een raster in een 3D-ruimte of zoals Ken het zegt, "is als een 2D-pixel, maar in 3D - gewoon een mooie naam voor een kubus." De Voxlap-engine werd gebruikt door de ontwikkelingsversie van Ace of Spades, een actiespel dat een mix is tussen Minecraft en een first-person shooter (FPS). In 2012 verhuisde het spel naar een OpenGL-gebaseerde engine. U kunt Slab6 gebruiken om het KV6-bestand te bewerken.
Windows |
|