.mio Bestandsextensie
Bestandstype1 WarioWare D.I.Y. Microgame File
Ontwikkelaar | Nintendo |
Categorie | Spelbestanden |
Formaat | N/A |
Wat is MIO file?
Een MIO-bestand is een spelgegevensbestand dat wordt gebruikt door WarioWare D.I.Y., ook bekend als Made in Ore (MIO) in Japan, een Nintendo DS-spel dat wordt gebruikt om microgames te ontwerpen die door andere gamers kunnen worden gespeeld. Het wordt opgeslagen in WarioWare D.I.Y. .SAV bestanden en bevat een microgame, die ook spelrecords of strips kan bevatten.
Microgames, ook wel mini-games genoemd, zijn eenvoudige en korte games die in WarioWare-videogames kunnen worden gespeeld. Deze spellen zijn meestal minder dan 5 seconden.
MIO-bestanden kunnen worden geëxtraheerd uit WarioWare SAV-bestanden met miotool, die ook kan worden gebruikt om MIO-bestanden terug in SAV-bestanden te importeren. MIO-bestanden maken het gemakkelijker voor gamers om microgames te delen met andere WarioWare-gamers en nemen ook minder ruimte in beslag.
Windows |
|
Bestandstype2 MioEngine Application File
Ontwikkelaar | Mioplanet Technologies |
Categorie | Uitvoerbare bestanden |
Formaat | Binary |
.MIO optienummer2
Applicatiebestand gebouwd door MioFactory, softwarepakket gebruikt om applicaties voor het gratis MioEngine-platform te ontwikkelen; slaat alle toepassingsbestanden op in een enkel archief dat onafhankelijk kan worden uitgevoerd in MioEngine; vaak gebruikt om widgets, screensavers en andere Windows-applicaties te bouwen.
MIO-bestanden bevatten uitvoerbare code en toepassingsbronnen zoals afbeeldingen, video, audio en andere gegevensbestanden. Ze bevatten ook een XML-configuratiebestand, waarmee gebruikers instellingen kunnen bijwerken zonder de toepassing opnieuw te bouwen.
Wanneer MioFactory een MIO-bestand maakt, wordt een bestand met de naam identity.kexe gemaakt dat de programmacode voor de toepassing bevat. Dit bestand is geschreven in MioScript, een scripttaal die wordt geïnterpreteerd door MioEngine.
OPMERKING: om MIO-bestanden uit te voeren, moet u mioEngine.exe (het uitvoerbare MioEngine-platform) hernoemen naar hetzelfde bestandsnaamprefix als het doel-MIO-bestand. "MyWidget.mio" kan bijvoorbeeld worden uitgevoerd wanneer "mioEngine.exe" wordt hernoemd naar "myWidget.exe".
Windows |
|