.p Bestandsextensie
Bestandstype 1Python Pickle-bestand
De ontwikkelaar | Python |
Categorie | Ontwikkelaarsbestanden |
Formaat | binair |
Wat is een P-bestand?
Een P-bestand is een pickle-bestand gemaakt door pickle, een Python-module die wordt gebruikt om Python-objecten om te zetten in een byte-representatie voor opslag op schijf of verzending via een netwerk. Hiermee kunnen objecten op de juiste manier worden opgeslagen of overgedragen zonder dat de gegevens eerst naar een ander formaat moeten worden geconverteerd. P-bestanden kunnen tijdens runtime worden "uitgepakt" en terug in het programmageheugen worden geladen.
Linux |
|
Bestandstype 2Pascal-broncode
De ontwikkelaar | Niklaus Wirt |
Categorie | Ontwikkelaarsbestanden |
Formaat | Tekst |
.P optie nummer 2
Een P-bestand is een broncodebestand geschreven in de programmeertaal Pascal. Het bevat Pascal-broncode die kan worden bewerkt met een Pascal-ontwikkelprogramma of een eenvoudige teksteditor. P-bestanden kunnen worden gecompileerd tot uitvoerbare programma's met behulp van een Pascal-compiler zoals Turbo Pascal.
Pascal werd oorspronkelijk eind jaren zestig ontwikkeld en in 1960 gepubliceerd door Niklaus Wirth. Het is een verwerkingstaal die heeft geleid tot verschillende varianten, zoals Super Pascal en Pascal Sol. Object Pascal is ook een uitbreiding van Pascal die in 1970 werd ontwikkeld en ontworpen voor objectgeoriënteerd programmeren bij Apple Computer. P-bestanden zijn een van de vele bestanden die worden gebruikt om de Pascal-broncode op te slaan, naast de meer gebruikelijke .PAS het bestand.
Dakramen en raamkozijnen |
|
Linux |
|
Regenjas |
|
Bestandstype 3LightWave-plug-in
De ontwikkelaar | NewTek |
Categorie | Plugin-bestanden |
Formaat | binair |
.P optie nummer 3
Plug-inbestand gebruikt door LightWave 3D, een 3D-modellerings- en weergaveprogramma voor animaties en stilstaande beelden. slaat gegevens en procedures op die worden gebruikt om de functionaliteit van de software uit te breiden; wordt vaak gebruikt voor het automatisch genereren van aangepaste 3D-objecten en het wijzigen van bestaande objecteigenschappen.
Dakramen en raamkozijnen |
|
Regenjas |
|