.p2s Bestandsextensie
Bestandstype PCSX2 Saved State
Ontwikkelaar | PCSX2 |
Categorie | Spelbestanden |
Formaat | Binary |
.P2S optienummer
Bestand gemaakt door PCSX2, een PlayStation 2 (PS2) -emulator; slaat een momentopname van de status van de emulator op tijdens het spelen van een spel; stelt spelers in staat om een geëmuleerde status te laden en om verder te gaan vanuit de staat zoals deze werd opgeslagen.
P2S-bestanden worden standaard opgeslagen in de map \ PCSX2 \ sstates \, die zich vaak in de basismap van de gebruiker bevindt. De bestandsnamen worden opgeslagen met een combinatie van een game-serienummer en een CRC-code, evenals een slotnummer. SLUS-12345_ (0D386A2) .00.p2s is een voorbeeld van een bestandsnaam, waarbij "SLUS-12345" het serienummer is, (0D386A2) de CRC-code is en "00" het slotnummer.
De voorvoegsels van de seriële code (bijv. "SLUS") geven de regio aan voor de release van de gamedisc. "SLUS" verwijst bijvoorbeeld naar NTSC-VS (VS) releases, "SCUS" verwijst naar NTSC-U / C (VS plus Canada) releases, "SLES" en "SCES" verwijzen naar PAL-E (Europa) releases, en "SCPS", "SLPA", "SLPM" en "SLPS" verwijzen naar releases van NTSC-J (Japan).
Het P2S-formaat werd geïntroduceerd met PCSX2 versie 0.9.8. Deze toestanden zijn niet compatibel met oudere versies. Bovendien zijn oudere opslagstaten, die geen bestandsextensie gebruiken, niet compatibel met de 0.9.8-versie van PCSX2.