.enz Bestandsextensie
Bestandstype 1Elder Scrolls-masterbestand
De ontwikkelaar | Bethesda Softworks |
Categorie | Spelbestanden |
Formaat | binair |
Wat is een ESM-bestand?
Spelgegevensbestand gebruikt door The Elder Scrolls IV: Oblivion en The Elder Scrolls V: Skyrim rollenspellen voor één speler; bevat verschillende soorten gegevens, waaronder 3D-maskers, texturen, video, muziek, geluid en gamemenugegevens.
Het primaire gegevensbestand waarnaar The Elder Scrolls IV: Oblivion verwijst, heet Oblivion en bevindt zich in de map \Oblivion\Data. Aangepaste ESM-bestanden kunnen worden bekeken en bewerkt met behulp van de Creation Kit of The Elder Scrolls Construction Set (TESCS).
OPMERKING: Hoewel ESM-bestanden soms worden aangepast om aangepaste spelmodi te creëren, kunt u ook gebruik maken van .ESP formaat om spelplug-ins toe te voegen.
Bestandstype 2Fallout 3 hoofdbestand
De ontwikkelaar | Bethesda Softworks |
Categorie | Spelbestanden |
Formaat | binair |
.ESM-optie nummer 2
Het spelgegevensbestand dat wordt gebruikt door Fallout 3, een post-nucleair rollenspel voor één speler; bevat kerngegevens die worden geladen wanneer het spel wordt uitgevoerd; omvat kaarten, objectgegevens, locaties voor objectplaatsing, karakterdialoog, spelinstellingen, AI-instellingen en andere informatie.
ESM-bestanden zijn niet bedoeld om te worden bewerkt, maar kunnen worden aangepast met een tool als The Garden of Eden Creation Kit (GECK). Door bestanden te wijzigen, zoals het Fallout3.esm-bestand dat bij Fallout 3 wordt geleverd, kunnen spelers de gameplay veranderen.
OPMERKING: Hoewel ESM-bestanden soms worden aangepast om aangepaste spelmodi te creëren, kunnen de .ESP formaat worden gebruikt voor plug-ins.
Dakramen en raamkozijnen |
|