.j3o Bestandsextensie
Bestandstype jMonkeyEngine 3D Scene
Ontwikkelaar | jMonkeyEngine |
Categorie | 3D-beeldbestanden |
Formaat | Binary |
.J3O optienummer
3D-scènebestand gemaakt door de jMonkeyEngine (JME) SDK, een toepassingssuite gebruikt voor het ontwikkelen van 3D-games in Java; slaat 3D-objecten, texturen, verlichtingseigenschappen, effecten en andere 3D scène-informatie op; gebruikt een eigen binair formaat dat vereist is om de scène tijdens runtime in het spel te laden.
J3O-bestanden kunnen worden gemaakt door het Scene Composer-programma van de SDK of door een 3D-scène te importeren die is opgeslagen in het OgreXML-formaat. Blender, een open source 3D-modelleertool, biedt OgreXML-export en is daarom een veelvoorkomende tool voor het maken van JME-scènes. Nadat een OgreXML-scène is geïmporteerd, kunt u met de rechtermuisknop op het model klikken en 'Converteren naar JME-binair' kiezen om het model naar het J3O-formaat te converteren.
OPMERKING: u kunt voorbeelden van J3O-bestanden bekijken met SceneViewer, een programma meegeleverd bij de jMonkeyEngine SDK.
Linux |
|