.vmap Bestandsextensie
Bestandstype Valve Source 2 Uncompiled Map File
Ontwikkelaar | Valve |
Categorie | Spelbestanden |
Formaat | N/A |
.VMAP optienummer
Een VMAP-bestand is een kaartbestand dat is gemaakt door de Valve Hammer-editor, een hulpprogramma dat is opgenomen in de bron-SDK en wordt gebruikt om kaarten te maken voor games met de Source 2-engine. Het bevat een kaart, die rijstroken, ouden, fonteinen, barakken, runen, winkels, neutrale kampen, torens en andere kaartelementen kan omvatten. VMAP-bestanden worden gecompileerd tot binaire .VMAP_C -bestanden, die vervolgens worden gebruikt in een game met de Source 2-engine.
VMAP-bestanden worden meestal alleen gezien door DOTA 2-gamers die speelbare kaarten willen wijzigen. VMAP-bestanden zijn geïntroduceerd met de release van de Source 2-engine en .VMF -bestanden vervangen, die worden gebruikt door games met de Source 1-engine. VMAP-bestanden worden meestal gebruikt door DOTA 2, maar kunnen ook worden gebruikt voor andere games die de Source 2-engine gebruiken.
U kunt VMAP-bestanden maken en bewerken met de Valve Hammer Editor, die is opgenomen in de bron SDK en DOTA 2 Workshop Tools. Nadat u klaar bent met het aanpassen van een VMAP-bestand, moet u het in een gecompileerde kaart (VMAP_C-bestand) bouwen, die is verpakt in een .VPK -bestand. Selecteer Bestand → Kaart maken, kies uw instellingen en klik op Opbouwen om het VMAP-bestand te compileren.