.vmdl Bestandsextensie
Bestandstype Valve Source 2 Model File
Ontwikkelaar | Valve |
Categorie | Spelbestanden |
Formaat | Text |
.VMDL optienummer
Een VMDL-bestand is een modelbestand dat is gemaakt door de Model Editor-tool die is meegeleverd met Valve DOTA 2 Workshop Tools, een reeks hulpmiddelen die wordt gebruikt om het spel aan te passen in DOTA 2. Het bevat modelinformatie in niet-gecodeerde tekst die een personage of object beschrijft dat wordt weergegeven in DOTA 2. VMDL-bestanden worden gecompileerd tot binaire VMDL_C-bestanden in Model Editor, die vervolgens worden gebruikt in DOTA 2.
VMDL-bestanden zijn geïntroduceerd met de release van de Source 2-engine. De bestanden hebben de .MDL bestanden vervangen. Een VMDL-bestand wordt gemaakt van een mesh-bestand dat is opgeslagen in een bestand .FBX , .OBJ of .DMX . Om dit te doen, opent u Model Editor, selecteert u Bestand → Nieuwe VMDL uit Mesh-bestand en kiest u een net. Nadat u een mesh heeft geselecteerd, wordt het VMDL-bestand gemaakt en benoemd met dezelfde naam als de mesh. Een mesh.fbx [/] mesh-bestand wordt bijvoorbeeld een [f] sample.vmdl-bestand.
Windows |
|