.vob Bestandsextensie
Bestandstype 1DVD-video-objectbestand
De ontwikkelaar | NB |
Categorie | Videobestanden |
Formaat | binair |
Wat is een VOB-bestand?
Een VOB-bestand is een filmgegevensbestand van een dvd-schijf, meestal opgeslagen in de map VIDEO_TS in de hoofdmap van de dvd. Het bevat het merendeel van de gegevens die op de schijf zijn opgeslagen, waaronder video, audio, ondertitels, dvd-menu's en andere navigatie-inhoud. VOB-bestanden zijn meestal geformatteerd als MPEG-2-systeemstreams en kunnen door verschillende videoafspeelprogramma's worden geopend.
Omdat de meeste commerciële dvd's een vorm van auteursrechtelijke bescherming gebruiken, kan het VOB-bestand dat van de dvd wordt geëxtraheerd, gecodeerd zijn, wat kan resulteren in een fout wanneer wordt geprobeerd het bestand naar een andere locatie te kopiëren. Er zijn een aantal decoderingsprogramma's beschikbaar om het VOB-bestand af te spelen zonder de juiste inloggegevens, maar de programma's kunnen in sommige landen illegaal zijn.
Linux |
|
Android |
|
Regenjas |
|
iOS |
|
Bestandstype 2Vue-objectenbestand
De ontwikkelaar | E-on-software |
Categorie | 3D-beeldbestanden |
Formaat | binair |
.VOB-optienummer 2
3D-modelbestand gemaakt door E-on Vue, een 3D-omgevingsmodelleringsprogramma; bevat objecten voor de omgeving, die zijn opgeslagen als veelhoekige meshes; kan worden getextureerd met behulp van gegevens die zijn opgeslagen in E-on Vue .VOEDSEL bestanden.
VOB-bestanden worden gebruikt om objecten zoals bomen, bergen, zeeën, luchten en andere landschappen op te slaan.
OPMERKING: E-on Vue is beschikbaar in verschillende edities voor professionals, artiesten en liefhebbers.
Bestandstype 3Live for Speed Car-bestand
De ontwikkelaar | Leven voor snelheid |
Categorie | Spelbestanden |
Formaat | binair |
.VOB-optienummer 3
Bestand gebruikt door Live for Speed (LFS), een autogame; slaat 3D-autogegevens op, zoals autotexturen, gezichten, maskers en materialen; gebruikt om de weergave van carrosserieën en onderdelen van 3D-raceauto's aan te passen.
VOB-bestanden bevatten slechts de helft van de weergavegegevens van de raceauto, aangezien auto's in LFS symmetrisch zijn. De andere helft van de auto is de spiegel in het spel.
Dakramen en raamkozijnen |
|