.mcr Bestandsextensie
Bestandstype1 Minecraft Region File
Ontwikkelaar | Mojang Specifications |
Categorie | Spelbestanden |
Formaat | Binary |
Wat is MCR file?
Spelbestand gebruikt door Minecraft, een bouwspel met zandbakblokken; bevat een 32x32-regio van een Minecraft-wereld; genoemd als r.x.z.mcr, waarbij "x" en "z" de coördinaten van de regio aangeven; gebruikt voor het opslaan van "chunks" van de wereld.
De "x" en "z" gedeelten van de regiobestandsnaam kunnen worden afgeleid door de brokcoördinaten te delen door 32. Het gebied (64, 0) heeft bijvoorbeeld de bestandsnaam r.2.0.mcr.
OPMERKING: MCR-bestanden zijn geïntroduceerd met de Beta 1.3-versie van Minecraft en zijn later vervangen door het "Anvil" -formaat ( .MCA bestanden). Voor het MCR-formaat werden .DAT -bestanden gebruikt.
Windows |
|
Linux |
|
Macintosh |
|
Bestandstype2 Tecplot Macro
Ontwikkelaar | Tecplot |
Categorie | Uitvoerbare bestanden |
Formaat | N/A |
.MCR optienummer2
Macro-bestand gebruikt door Tecplot, een programma dat wordt gebruikt voor wetenschappelijke berekening en visualisatie; bewaart instructies die de workflow van gegevensverwerking en visualisering van gegevens automatiseren; maakt het mogelijk dat repetitieve taken automatisch worden uitgevoerd.
Bestandstype3 3ds Max Macroscript File
Ontwikkelaar | Autodesk |
Categorie | Uitvoerbare bestanden |
Formaat | N/A |
.MCR optienummer3
Script geschreven voor 3ds Max, een 3D-modellerings-, animatie-, rendering- en effectenprogramma; kan gemeenschappelijke acties in het programma automatiseren; vergelijkbaar met een MAXScript ( .MS ) bestand, maar wordt gegenereerd door nieuwere versies van 3ds Max.
Windows |
|
Bestandstype4 ePSXe Memory Card File
Ontwikkelaar | The ePSXe Team |
Categorie | Spelbestanden |
Formaat | Binary |
.MCR optienummer4
Bestand gebruikt door ePSXe of een andere variant van PlayStation-emulatiesoftware; bevat opgeslagen spelinformatie voor games die met de emulator worden gespeeld; simuleert de functionaliteit van een PlayStation-geheugenkaart; soms gebruikt voor het delen van ePSXe-spellen op het internet.