.qc Bestandsextensie
Bestandstype1 Half-Life Model Compiler Script
Ontwikkelaar | Valve |
Categorie | 3D-beeldbestanden |
Formaat | Text |
Wat is QC file?
Script gebruikt voor het compileren van .SMD (Studiomdl Data) ASCII-gebaseerde gamemodellen in Half-Life .MDL modelbestanden; bevat opdrachten voor het opgeven van de modelnaam, het SMD-modelbestand, de locaties van materialen en andere eigenschappen; compileert naar een MDL-bestand met Studiomdl, een opdrachtregelprogramma voor de klep.
Het acroniem "QC" staat voor "QuakeC", de Quake-scripttaal die wordt gebruikt als basis voor Valve QC-scripts. OPMERKING OPMERKING: QC-bestanden worden feitelijk gebruikt door Valve's Source-game motor, dus ze zijn niet beperkt tot Half-Life-modellen.
Bestandstype2 QuakeC Source Code File
Ontwikkelaar | id Software |
Categorie | Spelbestanden |
Formaat | Text |
.QC optienummer2
Bestand geschreven in de QuakeC-programmeertaal, die oorspronkelijk werd gebruikt voor het first-person schietspel Quake; bevat syntaxis vergelijkbaar met de C programmeertaal; gebruikt voor het schrijven van game artificial intelligence en andere componenten.
QC-bestanden kunnen worden gecompileerd met qcc, de QuakeC-compiler, die aan het publiek werd verstrekt nadat Quake was uitgebracht. Er werden vervolgens andere compilers gebouwd die QuakeC's mogelijkheden verbeterden om constructies met andere talen op te nemen.
Windows |
|