Hoofd : Bestandsextensies : .res Het dossier

.res Bestandsextensie

Bestandstype1 Valve Resource File

Ontwikkelaar Valve
Categorie Instellingen bestanden
Formaat Text

Wat is RES file?

Een RES-bestand bevat een bronnenlijst die wordt gebruikt door spellen die zijn ontwikkeld door Valve, zoals Half-Life 2 en Counter-Strike. Het wordt vergezeld door een .BSP multiplayer-kaartbestand en wordt gebruikt om de locaties van aangepaste inhoud die is toegevoegd op te slaan om kaartspellen te verbeteren, zoals materialen en texturen voor spelershuiden. RES-bestanden worden in platte tekst opgeslagen.

Meer informatie

RES-bestanden ontstonden in 1998 met de release van Half-Life, de eerste titel van Valve Software. De bestanden werden gebruikt om locaties van bronnen op te slaan in plaats van de bronnen zelf om downloadtijden te verkorten. Bij het spelen van een spel, zoals Half-Life, wordt naar het RES-bestand verwezen door het spel als de speler een aangepaste kaart afspeelt en vervolgens de bronnen downloadt, waardoor ze speelbaar worden in het spel.

Maar als downloadsnelheden zijn toegenomen, nieuwe bronformaten zijn vrijgegeven en de game-engine is geëvolueerd, de huidige RES-bestanden zijn minder gebruikelijk geworden. Nu worden RES-bestanden meestal ingebed in de mapbestanden waarmee ze zijn geassocieerd, met behulp van BSPZIP, een opdrachtregelprogramma. Als een kaart met ingesloten bronnenlijsten echter niet kan worden geaccepteerd, kan het RES-bestand worden gebruikt.

Als de BSP-kaart onjuist is geladen door het spel, is dit waarschijnlijk te wijten aan een typfout in een of meer resourcepaden. U kunt een teksteditor gebruiken om het RES-bestand te bekijken en te bewerken.

OPMERKING: om een RES-bestand door een game te laten herkennen, moet het in de map \ maps worden geplaatst met de BSP-kaart waaraan het is gekoppeld en moet het ook dezelfde naam hebben als de BSP-kaart .

Programma's die RES bestanden openen
Windows
Valve Steam
Valve Half-Life
Valve Half-Life 2
Linux
Valve Steam
Macintosh
Valve Steam

Bestandstype2 C++ Complied Resource Script

Ontwikkelaar N/A
Categorie Ontwikkelaarsbestanden
Formaat Binary

.RES optienummer2

Win32-bronbestand gebruikt bij het compileren van een C ++ -programma; bevat bronnen, zoals afbeeldingen, cursors en versie-informatie.

Programma's die RES bestanden openen
Windows
Microsoft Visual Studio
Resource Hacker
ResEdit

Bestandstype3 Windows Resource File

Ontwikkelaar Embarcadero Technologies
Categorie Ontwikkelaarsbestanden
Formaat N/A

.RES optienummer3

Binair bestand automatisch gegenereerd door Delphi-programmeersoftware; bevat de belangrijkste pictogram- en versiegegevens van het programma (indien nodig) en is vereist voor het compileren van een programma; kan ook andere bronnen bevatten die in de toepassing worden gebruikt, zoals bitmaps, cursors en tekenreeksen.

Programma's die RES bestanden openen
Windows
Embarcadero Delphi
Embarcadero Technologies C++ Builder

Bestandstype4 Star Wars KotOR Save Resources File

Ontwikkelaar LucasArts
Categorie Spelbestanden
Formaat N/A

.RES optienummer4

Bestand gebruikt door Star Wars: Knights of the Old Republic (KotOR), een third-person actiegame gebaseerd op de Star Wars-serie; opgeslagen naast een .SAV opgeslagen spelbestand en bevat aanvullende beschrijvende informatie voor het opslaan.

Programma's die RES bestanden openen

Over RES bestanden

Ons doel is om u te helpen begrijpen waar het bestand met de extensie * .res verantwoordelijk voor is en hoe het te openen.

Het bestandstype Star Wars KotOR Save Resources File beschrijvingen van programma's voor Mac, Windows, Linux, Android en iOS die op deze pagina worden vermeld, werden afzonderlijk onderzocht en geverifieerd met de opdracht BestandInfo. We streven naar 100% nauwkeurigheid en publiceren alleen informatie over de bestandsindelingen die we hebben getest en gecontroleerd.