.cso Bestandsextensie
Bestandstype 1Gecomprimeerde ISO-schijfkopie
De ontwikkelaar | NB |
Categorie | Schijfimagebestanden |
Formaat | binair |
Wat is een CSO-bestand?
Gecomprimeerd .ISO schijfimagebestand gebruikt voor het archiveren van PlayStation Portable (PSP) -games; kan maximaal negen compressielagen bevatten; gemaakt door programma's als Prometeus en YACC (nog een andere CSO-compressor).
OPMERKING: Hogere compressieniveaus kunnen ervoor zorgen dat CSO-schijfimages langzaam worden geladen.
Dakramen en raamkozijnen |
|
Bestandstype 2Gecompileerd Shader-objectbestand
De ontwikkelaar | Microsoft |
Categorie | 3D-beeldbestanden |
Formaat | binair |
.CSO optie nummer 2
Bestand gemaakt door gecompileerd .HLSL bestanden geschreven in High Level Shader Language (HLSL), de schaduwtaal ontwikkeld door Microsoft; bevat een gecompileerd shader-object, dat afkomstig is van een HLSL-bestand; behoudt dezelfde naam als het HLSL-bestand, maar verschijnt na montage in Microsoft Visual Studio als een CSO-bestand.
In de OpenGL SDK kunnen CSO-bestanden worden gecompileerd met behulp van de glCompileShader-methode. glCompileShader compileert HLSL-tekenreeksen in het shader-object. Informatie over of een compilatie succesvol was, kan worden verkregen via het informatielogboek van het shader-object door glGetShaderInfoLog aan te roepen.