Software : OpenGL SDK : OpenGL SDK

OpenGL SDK

Versie
4
Platforms
Licentie Open Source
Categorie Programming

Software Review

Hoofdfuncties

  • Bibliotheken om de ontwikkeling te versnellen
  • Hulpmiddelen voor foutopsporingssystemen en -toepassingen
  • Nuttige en actieve gebruikerscommunity

OpenGL SDK is een platformonafhankelijke SDK voor Open Graphics Library (OpenGL) -ontwikkelaars. De applicatie bestaat uit bibliotheken en hulpprogramma's die zijn ontwikkeld door externe partijen.

OpenGL SDK stelt ontwikkelaars in staat grafische softwaretoepassingen te maken. Sommige van de bibliotheekcomponenten die bij de SDK worden geleverd, zijn een hoogwaardige 3D grafische toolkit, een open source-extensie laadbibliotheek, een open source programmeerinterface en een resource managementsysteem en een wiskundebibliotheek voor 3D-software die is gebaseerd op OpenGL Shading Taal. De SDK biedt ook hulpprogramma's voor het debuggen van Unix-achtige besturingssystemen en OpenGL- en OpenCL-toepassingen.

De SDK is een populaire keuze voor het leren van 2D- en 3D-programmering met de OpenGL-bibliotheek, omdat deze ook een actieve community van gebruikers en behulpzaam discussieforum. Sommige van de velden die OpenGL gebruiken zijn CAD-programma's, videogames, vluchtsimulatoren en wetenschappelijke visualisatietools. Als u met OpenGL werkt, is de OpenGL SDK een waardevolle coderingsresource.

Bijgewerkt: 9 juli 2015

▶ Primaire bestandsextensie

.fsh – Fragment Shader File

▶ Andere bestandsextensies gebruikt OpenGL SDK 4

Ondersteunde bestandstypes
.CSO Compiled Shader Object File
.VSH Vertex Shader File
Extra gerelateerde bestandsindelingen
.VS Vivid Include File